Glöm inte tånaglarna!

När jag ska måla mina tånaglar lägger jag ner lika mycket tid som när jag fixar naglarna på händerna. Bada gärna fötterna först för att lättare få bort gammal hud som ligger på nageln. Orkar du inte göra ett fotbad så passa på att göra det i samband med att du duschat. Putta upp nagelbandet med en pinne och polera nagelytan så den blir blank och så all död hud försvinner. Se till att nageln är absolut torr och ren innan du börjar lägga lack.

Tåseparerare är ett utmärkt hjälpmedel när man ska måla sina tånaglar. Annars är det lätt att allt jobb du lagt ner blir förstört. Sist jag målade tånaglarna struntade jag i att avända dom och det resulterade i att jag bara hade 8 tår målade då dom sista två envisades med att kladda ihop sig med varandra och jag orkade inte måla om dom...

Bara för att det gäller tånaglarna så kanske många tycker att underlack och överlack inte är lika viktigt. Men nagellacket sitter verkligen mycket bättre om du lägger ett underlack och glansen blir mycket snyggare med överlack. Du kommer att märka skillnad så det är helt klart värt att slänga på dom även på tånaglarna.

Så skynda er att bada fossingarna nu och lacka i glada sommarfärger!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0