Nagelbitare #1

Dessa händer tillhör en tjej som biter på sina naglar. Tanken är att ni ska få följa hennes naglar och se hur de kommer att se ut när nagelplattan växer fast i nagelbädden igen, och hur annorlunda hennes händer kommer att se ut. Detta är första gången hon gör en förlängning. 

Jag har lagt en ljusrosa mask på hela nageln och tippen för att dölja hennes egna kant som är väldigt långt ner mot nagelbandet, för att få en mer proportionerlig nagel. Sen har jag målat den franska kanten med en starkt vit färg.

Jag har också byggt upp hennes naglar mycket då det är lättare att tipparna släpper i sidorna när naglarna är så korta. Det beror på att huden under tippen (där den naturliga nageln egentligen borde vara) trycker upp mot tippen varje gång man gör minsta lilla rörelse och på så sätt tillslut trycker upp den för mycket så att tippen släpper från nageln där den är limmad. Pga detta är det i de flesta fall nödvändigt att nagelbitare gör sina återbesök oftare de första gångerna tills deras egen nagel vuxit ut över huden på fingertoppen.

På bilderna ser ni naglarna före och efter. Bilden längst ner visar var hennes naturliga kant är (där det fint ditritade svarta strecket är!), där skulle jag lagt den franska vita kanten om jag inte använt mig av masken för att dölja hur långt ner hennes naturliga nagel var.








Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken bra heltäckande rosa du har! :)

Vad är det för märke?

2011-06-13 @ 12:01:54
URL: http://sandrutts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0