Lite nageltips i väntan på nya bilder

Nu har jag verkligen varit dålig på att knäppa kort. Jag lovar att skärpa mig!

Många säger att dom inte vill ha material på sina naglar av anledningen att ens egna naglar blir sköra och förstörda av det. Det är delvis sant. Många har uppfattningen om att deras naglar aldrig blir säg lik igen. Det som händer är att den del av nageln som har varit under materialet och blivit filad på blir förstås lite trött och sliten. Men en jättebra jämförelse är att färga/bleka håret. Det hår som har blivit färgat eller blekt blir slitet, men det nya hårstrået som växer ut ur roten är ju precis den kvalitet som ditt hår alltid har varit. Och exakt samma sak gäller dina naglar. Har du haft en skör nagel som ofta skivar sig, innan du gjort en förlängning eller förstärkning, är det en nagel av den kvaliteten som växer ut igen. Samma gäller om du haft väldigt starka naglar, ha lite tålamod så växer din nagel fram igen.

Så om du har funderat på att skaffa förlängning men tvekat på grund av detta så vet du nu hur det fungerar =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra skrivet:) Länkade i min blogg hoppas de är ok:) Ska bli super kul med nya salongen tycker jag med :D

2011-01-19 @ 22:07:09
URL: http://salongthisnthat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0